Tiende editie Serious Request voor Experience Groep
Serious Request, de jaarlijkse actie van 3FM, bestaat tien jaar. Experience Groep was er vanaf de start bij. ‘Vanavond zijn 850 werkplekken in bedrijf.’
Net als voorgaande jaren nemen de deelnemende contactcentermedewerkers en vrijwilligers ook ditmaal de telefonische opvang van alle aangevraagde muziek voor hun rekening. Jeroen de Vries, directeur Experience Groep, rekent vanavond wederom op een belpiek. ‘Zoals gebruikelijk zitten we voor deze actie op locatie, vlak achter het Glazen Huis. En op het Leidseplein hebben we eveneens een contactcenterruimte ingericht.’ Specifiek voor de eindshow schakelt de klantcontactspecialist enkele partners bij: 2Contact doet mee vanuit Haarlem en Den Bosch, UPC vanuit Nijmegen en Webhelp vanuit Ede. ‘Daarnaast bemannen vrijwilligers en personeelsleden onze vestigingen in Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam. In totaal zijn vanavond 850 werkplekken in bedrijf. In die laatste uurtjes bellen nog tienduizenden mensen om te doneren.’
Volgens De Vries vormen de telefonische donaties de grootste bron van inkomsten van Serious Request, tezamen met de acties die mensen zelf opzetten. ‘Bij de start in 2004 was dat ook de basis van het concept: je vraagt een plaat aan en je stort een bedrag.’ Toch is er door de jaren heen wel het nodige veranderd. Zo beantwoorden vrijwilligers inmiddels 24 uur per dag inkomende calls tijdens de actie. Ook aan een rechtstreekse verbinding is gedacht. ‘Vorig jaar hebben we voor het eerst een telefoon in het Glazen Huis geplaatst. In plaats van een headset hebben we nu zo’n mooie rode vintage telefoon geïnstalleerd. De kans bestaat dus dat je één van de dj’s aan de lijn krijgt.’ Een poging wagen kan via 0909-1336.
- telefonische donaties
- Jeroen de Vries
- Serious Request
- Experience Groep
- 2Contact
- Webhelp
- contactcenter
- Glazen Huis