Gemeente Amsterdam selecteert contactcentermedewerkers met de TalentPitch
Het Contact Center Amsterdam, waar de inbound calls voor het informatienummer 14020 van de gemeente Amsterdam binnenkomen, gaat gebruik maken van de TalentPitch. De selectietool van Harver is vooral een hulpmiddel. ‘De score is een indicatie, maar niet alleen leidend in het wel of niet aannemen van een kandidaat.’
Werkzoekenden die een baan als contactcentermedewerker bij het Contact Center Amsterdam (CCA) op het oog hebben, kunnen online de TalentPitch doorlopen en vervolgens solliciteren. Kandidaten worden op specifieke vaardigheden getoetst door middel van klantgesprekken en een intelligentie- en competentietest. In de game spelen acteurs burgers na. Zij bellen met een vraag waarbij de kandidaat adequaat moet reageren. Een kandidaat die de TalentPitch met goed gevolg doorloopt, kan een uitnodiging voor een gesprek verwachten. De hoofdstedelijke gemeente zet de selectietool in om tijd en geld te besparen bij het screenen van potentiële medewerkers. Vice versa geven de bedrijfsvideo’s in de TalentPitch kandidaten een beeld over het werken bij het Amsterdamse klantcontactcenter. Daarnaast krijgen kandidaten inzicht in hun eigen competenties en leervermogen.
Indicatie
‘Als een kandidaat de TalentPitch heeft doorlopen, is dat een mooie aanleiding voor een gesprek om de uitkomsten toe te lichten. De score is een indicatie maar niet alleen leidend in het wel of niet aannemen van een kandidaat’, benadrukt Zobair Kushjar, P&O-medewerker bij CCA. Andere onderdelen van de sollicitatieprocedure bij de gemeente zijn de motivatiebrieven, CV’s en de kennismakingsgesprekken.
Andere contactcenters die Harver’s product inzetten in het wervingstraject, zijn onder meer het Belgische E2C en arvato Benelux. Bovenal won laatstgenoemde hiermee bij de uitreiking van de Nationale Contact Center Awards in april 2014 een HRM Award.
- TalentPitch
- werving
- Contact Center Amsterdam
- selectietool
- gemeente Amsterdam
- contactcenter
- HRM
- Harver