DesignOnline24: ‘Wij bellen klanten altijd na’
De klantbeleving op internet moet net zo goed zijn als in een 'gewone' winkel, vinden Edwin Treffers en Marcel de Jong, oprichters van online meubelzaak DesignOnline24. ‘Daarom bellen we bestellingen altijd na. Als je betaalt via iDeal en je hoort niets, dan word je nerveus. Wij bellen altijd, ook om afspraken te maken over de bezorging.’
Een zitbank koop je pas als je erop hebt gezeten, zou je denken. De gestage groei van de in 2010 opgerichte webshop DesignOnline24.nl, laat echter een ander beeld zien. De omzet van de online meubelzaak bedroeg over 2014 een kleine twee miljoen euro. Zestig procent daarvan komt voor rekening van zakelijke klanten, afkomstig uit Nederland en België. De Duitse webshop is inmiddels ook live.
In de jongste uitgave van Twinkle Magazine (01-2015) vertelt Treffers wat het voordeel is van online: de transparantie. 'De meeste slechte webwinkels zijn wel verdwenen. Reviews zijn onverbiddelijk.’ Zich onderscheiden van de grote jongens wil DesignOnline24 bereiken door persoonlijk te blijven. ‘De productbeschrijvingen maken we zelf en we willen alleen het allerbeste beeld. Dat remt ons, maar zorgt er ook voor dat we weinig vragen krijgen van klanten en dat er niet veel retour komt.’
Vrouwen voorop
De doelgroep van DesignOnline24 bestaat uit vrouwen. 'Als het gaat om de inrichting van huis, kantoor en tuin is de vrouw in tachtig procent van de gevallen degene die zich oriënteert en de beslissing neemt.’ Ongeacht het product wilde de compagnons snel kunnen bezorgen. En gratis. De Nederlandse webwinkelier bezorgt binnen veertien dagen en dat is, binnen de meubelbranche, razendsnel.
De klantenservice voor Nederlandse, Belgische en Duitse klanten van de design webwinkel is gevestigd in Amsterdam-Noord.
- customer experience
- klantreviews
- customer service
- nabellen
- DesignOnline24
- online meubels
- klantbeleving