McDonald’s Japan lanceert app voor klantenklachten
In Japan staat McDonald’s op het punt een nieuwe app op de markt te brengen waarmee klanten direct hun gevoelens, meningen en verzoeken met de hamburgerketen kunnen delen. ‘Doel hiervan is het versterken van ons vermogen om naar klantgeluiden te luisteren’, aldus een woordvoerder van McDonald’s Japan Holdings.
De hamburgerketen heeft een zwaar jaar achter de rug in het land van de rijzende zon. Zo zag het concern niet alleen de verkopen en de omzet dalen, maar brachten enkele incidenten eveneens schade toe aan het bedrijfsimago. Er ontstond bijvoorbeeld commotie toen een klant een menselijke tand aantrof in een zak met Franse frietjes. Doordat het fastfoodbedrijf verklaarde dat geen van haar medewerkers in de betreffende vestiging een tand miste, laaide de discussie op.
Middels deze smartphoneapplicatie hoopt McDonald’s Japan nu het tij te kunnen keren. Intussen kijkt het concern ook kritisch naar haar eigen procedures en komt de organisatie met nieuwe regels omtrent de communicatie met klanten.