MarketResponse en SmartAgent samen verder als SAMR
Marktonderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse gaan vandaag samen verder onder de naam SAMR. De nieuwe organisatie legt in plaats van op informeren meer indruk op het inspireren van klanten.
Volgens de nieuwbakken partners is SAMR het antwoord op ontwikkelingen in de markt. Paulien Schieven, director Sales & Marketing bij SAMR: ‘Door het accent te verleggen van data verzamelen naar data slim toepassen, spelen we in op fundamentele veranderingen in de markt. In onze ervaring was de grootste uitdaging voor bedrijven om informatie te krijgen over de markt en hun klanten. Die is nu vaker al voorhanden. De juiste data vinden en combineren voor het juiste doel en omzetten in bruikbare toepassingen, dáár liggen tegenwoordig kansen voor organisaties. En dat is precies waar we ons in specialiseren.’
'Marktvinders'
In de aanloop naar de samenvoeging zijn diensten toegespitst op het nieuwe domein. Schieven: ‘We hebben toegewerkt naar een bredere benadering van onze klantvraagstukken. Dat houdt in dat diensten zijn ingericht op het vinden en aanreiken van kansen en dat er meer nadruk ligt op het inspireren in plaats van het informeren van de klant. We gaan van marktonderzoekers naar marktvinders.’
Het in Leusden gevestigde bedrijf bestaat uit zestig medewerkers en een Associate Partner netwerk.
- klanten inspireren
- SmartAgent
- marktvinders
- MarketResponse
- marktonderzoek
- SAMR
- data
- krachtenbundeling