De Alliantie verbetert klanttevredenheid via applicatie

De Alliantie verbetert klanttevredenheid via applicatie
  • 01 april 2015

Woningcorporatie de Alliantie beheert bijna 60.000 woningen in het noorden van de Randstad en is daarmee een van de grootste woningcorporaties van Nederland. Dagelijks komen er dan ook vele reparatieverzoeken van huurders binnen. Door een nieuw ontwikkelde applicatie hebben medewerkers nu maar vijf muisklikken nodig om de huurders duidelijkheid te geven hoe de reparatie zal worden uitgevoerd. De Alliantie verwacht dat de klanttevredenheid gaat toenemen en ze verwachten kosten te gaan besparen.

Everest Business Engineering heeft in nauwe samenwerking met De Alliantie de hele reparatieketen in beeld gebracht, workshops en teammeetings begeleid en de beslisbomen gevisualiseerd. Zo brachten zij de complexe logistiek terug naar een eenvoudige applicatie, waardoor huurders vaker in één keer geholpen kunnen worden. Tegelijkertijd wordt duidelijk of de eigen vakmensen van de Alliantie de reparatie kunnen uitvoeren, of dat er externe capaciteit moet worden ingehuurd.

Nooit eerder zo hoog
Voor de Alliantie betekent de nieuwe applicatie een duidelijke kostenbesparing in de afhandeling: minder contactmomenten met huurders, terwijl bovendien blijkt dat in 80% van de gevallen de corporatie de mankementen met de eigen mensen kunnen verhelpen. Dit percentage was nooit eerder zo hoog.
Ook de huurders zijn tevreden. Zij voelen zich serieus genomen, hoeven maar één keer te bellen en de mankementen aan hun huis worden sneller gerepareerd.
Everest gaat nu ook andere bedrijfsprocessen automatiseren, zoals betalingsregelingen en huuropzeggingen.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link