Omoda test WhatsApp
Omoda’s jongste klantcontactkanaal is WhatsApp. Met dit communicatiemiddel kunnen klanten onder andere producten vergelijk via foto’s.
‘WhatsApp zetten we bewust als pilot in’, vertelt manager Klanttevredenheid Jan Pieter Honkoop. ‘We gaan ermee aan de slag en wachten de reacties van onze klanten graag af. De medewerkers zijn in ieder geval ontzettend enthousiast.’ Volgens hem is dit een logische stap voor Omoda, aangezien uit het klantenpanel is gebleken dat de smartphone massaal door klanten wordt toegepast.
Andere contactkanalen die de schoenenretailer aanbiedt, zijn videochat, telefonie, social media en e-mail. Eerder deze week liet Centraal Beheer een eigen messagingdienst te hebben gebouwd. Bedrijven die WhatsApp, of vergelijkbare diensten, inzetten als klantcontactkanaal, schieten sowieso als paddenstoelen uit de lucht. Zo hebben onder meer Wehkamp, DeOnlineDrogist.nl, Eurocamp, Casengo en Coolblue al ervaringen opgedaan hiermee.