Xerox introduceert Robotic Process Automation

Xerox introduceert Robotic Process Automation
  • 2 juli 2015
  • Redactie

Xerox breidt haar portfolio uit met Robotic Process Automation (RPA). Hiermee zijn organisaties in staat om procesautomatiseringen sneller te implementeren, beter schaalbaar te zijn en sneller waarde toe te voegen. Volwassen business automatiseringsoplossingen nemen routine- en handmatige taken, zoals data entry, over. Hierdoor kunnen customer care agents echt waarde toevoegen aan de organisatie.

Sue Watts, Chief Operating Officer, Xerox Global Capabilities: ‘Automatisering gaat business processen wezenlijk veranderen wat betreft schaalbaarheid, nauwkeurigheid en kosten. Onze ervaring bij vele klanten en door jaren R&D maakt dat deze oplossingen nu geschikt zijn voor implementatie in veel verschillende industrieën. Door deze focus bieden wij onze klanten nu verbeterde productiviteit, betere marges en meer efficiëntie. Zo kunnen hun medewerkers zich focussen op het bedenken van creatieve en innovatieve oplossingen om zakelijke uitdagingen aan te gaan. We integreren robotic tools met menselijke gebruikers, zodat ze efficiënt naast elkaar kunnen werken. Dit verandert de manier van werken en biedt vele voordelen.’

Handen vrij
De business automation-oplossingen zijn bestemd voor zowel customer-carecentra als financierings- en boekhoudingsprocessen en de gezondheidssector. De software bootst waar mogelijk menselijke handelingen na, integreert met alle databronnen, zoals email en spreadsheets, en kan geprogrammeerd worden om zowel simpele taken als complexe processen uit te voeren.
Interpreteren van data afkomstig uit het contactcenter, de business of een webapp en deze doorverwijzen naar de juiste applicatie of het juiste proces behoort tot de mogelijkheden. Evenals het eenvoudig beheren van de workflow. 
Ook agents hoeven niet langer meerdere softwareapplicaties te managen, maar hebben de handen vrij om echte waarde toe te voegen aan het klantcontact, doordat de software de juiste informatie ophaalt en deze per onderwerp organiseert en beschikbaar stelt via een icoon op het beeldscherm. Tegelijkertijd wordt het gesprek opgenomen en opgeslagen. Volgens Xerox is het hierdoor niet langer noodzaak om de agent te voorzien van een uitgebreide training om de juiste antwoorden op de vragen van klanten te vinden.

comments powered by Disqus