Pon tilt klantenservice naar hoger niveau
Autodealer Pon is gevallen voor de connected car-technologie van TomTom Telematics, business unit van de Nederlandse navigatiespecialist. ‘Deze oplossing stellen ons in staat om de lat hoger te leggen voor wat betreft klantondersteuning’, meent Tjeerd Tuitel, servicedirecteur van Pon.
Het cloudgebaseerde serviceplatform van TomTom Telematics wordt door Pon’s Automobielhandel gebruikt in een nationale pilot. Auto-eigenaren krijgen op hun smartphone feedback en advies over hun voertuigen, van dashboardindicatoren, informatie over de prestaties van de bestuurder, aantal afgelegde kilometers en accuniveau tot en met de locatie van de auto en de autovergrendelingsstatus. Ranglijsten met scores van bestuurders moeten zorgen voor competitie tussen bestuurders en helpt hen onder meer brandstof te besparen en veiliger te rijden. Ook kunnen auto-eigenaren de status van de motor en onderhoudsinformatie beschikbaar maken voor de dealer. Hierdoor kunnen bestuurders de dealer van hun voorkeur kiezen voor al hun servicebeurten en hebben dealers meer mogelijkheden om contact met klanten te onderhouden en servicestandaarden te verbeteren.
‘De toonaangevende ontwikkelingen in clouddiensten voor de connected car die TomTom Telematics biedt, stellen ons in staat om de lat hoger te leggen voor wat betreft klantondersteuning. En om de dienstverlening van onze dealers naar een heel nieuw niveau te brengen’, verwacht Tjeerd Tuitel, director Service van Pon.
- TomTom Telematics
- samenwerking
- connected car technologie
- Pon
- klantondersteuning
- inzicht
- klantenservice