Otto's variant op Amazon Dash
Met de zogeheten Otto-Produktassistent introduceert postorderaar Otto zijn eigen variant op Amazons Dash-button, de ‘koopknop’ voor apparaten. Door de ‘knop’ te verbinden met hun smartphone kunnen Duitse consumenten extra producten voor hun koffiezetapparaat bestellen of contact opnemen met de klantenservice.
Via Otto-Produktassistent worden producten niet direct met één druk op de knop besteld, iets wat wel mogelijk is met behulp van Amazon Dash. De Duitse ‘button’ bevat near field communication (nfc)-technologie waardoor de knop in verbinding kan staan met smartphones, meldt Twinkle op basis van een publicatie in Online Händler. Zo kunnen Duitsers bijpassende producten bestellen voor hun koffiezetapparaat, de machine die als eerste testobject fungeert. Te denken valt aan reinigingsproducten, onderdelen, koffiecups en koffiepads. Door middel van NFC kunnen consumenten eveneens Otto’s klantenservice bereiken voor apparaatgerelateerde vragen, zoals ‘welke ontkalker heb ik nodig?’ of ‘hoe kan ik de waterfilter vervangen?’.