Scoupy lanceert nieuwe Cashback-app
Met zijn vernieuwde Cashback-app stelt Scoupy dat het voor consumenten nog eenvoudiger wordt om producten te proberen en hun geld snel en eenvoudig terug te krijgen. Ook fabrikanten hebben volgens de aanbieder baat bij deze tool: zij verzamelen data en kunnen consumenten gemakkelijk benaderen voor een herhalingsaankoop.
Scoupy begon in 2011 als app waarmee consumenten op basis van hun locatie aanbiedingen kregen van met name mkb-bedrijven. Sinds begin dit jaar heeft Scoupy de switch gemaakt naar FMCG (fast moving consumer goods, red.). ‘Dit is zo succesvol, dat we onze hele app hierop hebben ingericht’, zegt Valentijn Bras, oprichter en ceo van Scoupy. Volgens hem doen FMCG-fabrikanten steeds meer cashback-acties. ‘Het is een enorme groeimarkt. We hebben al succesvolle cashback-acties ingezet met onder meer Coca-Cola, Verkade, Amstel, Venco, Bolletje en Optimel. We zetten gemiddeld 25.000 producten weg voor een deelnemend merk en nemen de fabrikant alles uit handen. We faciliteren de clearing en delen de resultaten en consumenteninzichten van de cashback-actie met de fabrikant.’
Kort gezegd kunnen fabrikanten via Scoupy klanten direct benaderen, waardoor retailers niet langer nodig zijn als tussenpersoon. ‘Fabrikanten kunnen gemakkelijk en snel zien wie er precies gebruik maakt van de acties. Dat is enorm waardevol’, aldus Bras. ‘Als FMCG-fabrikanten een cashback-actie hadden, wisten ze niet precies wie hun klant was. Met onze app weten ze dat wel.’