AccorHotels mikt op gepersonaliseerde klantbeleving
Econocom is door AccorHotels ingeschakeld voor ondersteuning bij haar digitale transformatie. Als eerste stap zijn de hotelvestigingen van de keten in de Benelux voorzien van een ‘zeer degelijke wifi-infrastructuur’. Op de langere termijn wil AccorHotels haar gasten een volledige omnichannelervaring bieden.
Caro van Eekelen, Chief Operating Officer Hotel Services Benelux bij AccorHotels, licht toe: ‘We staan voor een digitale revolutie in de hotelbranche en in ons dagelijks leven, waarbij alle mogelijkheden nog lang niet ontdekt zijn. Deze fascinerende evolutie heeft wel een aantal basisvoorwaarden nodig en een goede internettoegang is daar één van. Vandaar onze beslissing om voorrang te geven aan deze opwaardering.’ Door iedere kamer, lobby, gang en lift te voorzien van nieuwe access points is er naar verluidt een ‘topverbinding’ gerealiseerd in elke ruimte en op elke verdieping.
Customer experience
Yan Toutant, general manager Econocom Nederland, sluit dat de visie van AccorHotels perfect aansluit bij de dienstverlening van zijn organisatie. ‘De digitale transformatie behelst veel meer dan wat extra kastjes aan de muur, het gaat om de hele customer experience. AccorHotels snapt dat en loopt hiermee voorop’, meent hij.
De komende tijd gaat de hotelketen verder investeren in de creatie van een ‘geweldige, gepersonaliseerde beleving’, respectievelijk door relevante, eigen content voor (potentiële) klanten te faciliteren. Reizigers kunnen via hun devices bijvoorbeeld zien welke AccorHotels er voor welk budget in de buurt zijn, plus wat er zoal op die plek te doen is. De hiervoor speciaal ontwikkelde app neemt de klant mee op een virtuele reis. Ook robotbutlers en connected mirrors behoren op termijn tot de mogelijkheden.
- wifi
- app
- robotbutlers
- Econocom
- klantreis
- customer experience
- AccorHotels
- klantbeleving
- connected mirrors