Etihad Airways wil inspringen op klantwensen
Informatietechnologiespecialist Cognizant gaat Etihad Airways helpen bij het aanpassen van de digitale strategie om op die manier de klantervaring gedurende de reis te optimaliseren. De miljoenenovereenkomst is voor de duur van drie jaar.
De nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten streeft ernaar de klantwensen beter te begrijpen en erop te kunnen inspelen. Cognizant wil hiervoor zorgen door Etihad Airways inzicht in data en klanten te bieden. Volgens de informatietechnologiespecialist maken de combinatie van onderzoek en het verbeteren van processen het mogelijk dat de luchtvaartmaatschappij klanten op maat gemaakte aanbiedingen kan doen. Doordat ze, gebaseerd op hun loyaliteitsstatus en persoonlijke voorkeuren, onder meer keuze hebben in maaltijden en kunnen aangeven waar ze het liefst zitten in het vliegtuig, ligt volgens de partijen een betere reiservaring in het verschiet.
Peter Baumgartner, Chief Commercial Officer bij Etihad Airways: ‘Onze gasten maken steeds meer gebruik van digitale kanalen om met ons in contact te komen. Wij zien dan ook het belang in van het bieden van een gepersonaliseerde en naadloze klantervaring over alle touchpoints. Ons partnerschap met Cognizant helpt ons een superieure ‘digital experience roadmap’ te definiëren die resulteert in een verbeterde klantreis en verhoogde klantloyaliteit.’