Leapp maakt spectaculaire sprong

Leapp maakt spectaculaire sprong
  • 17 december 2015
  • Redactie

Een omzetgroei van 399 procent in drie jaar tijd heeft Leapp, verkoper van ‘gerenoveerde’ Apple-producten, een Oryx opgeleverd. De ereprijs voor het bedrijf met de meest spectaculaire groei werd uitgereikt op de finaleavond van de FD Gazellen.

‘Leapp is een voorbeeld van het circulair denken en draagt in Nederland bij aan een sterke banengroei’, aldus de vakjury. ‘De ondernemer geeft blijk van een sterke, internationale groeiambitie door het aantrekken van nieuw groeikapitaal. Leapp schaart zich daarmee bij de voorbeeldbedrijven in Nederland.’

Ambitie
De onderneming begon vier jaar terug in eerste instantie als webwinkel, al opende oprichter Rogier van Camp vlot daarna ook een fysieke vestiging. Inmiddels telt Leapp 17 fysieke winkels, waaronder in Duitsland en België, plus enkele shop-in-shops. Eind 2016 wil Leapp 50 fysieke winkels operationeel hebben. In die periode zal het aantal medewerkers stijgen van 120 nu naar straks 250-350 medewerkers.

Klantenfeedback
De lijst met snelste groeiers wordt aangevoerd door touroperator Slangen Reizen, dat shoppingtrips met de bus naar Londen en Parijs organiseert en de omzet met 3.650 procent zag groeien. Usabilla, aanbieder van online klantenfeedbackoplossingen, is door het Financieele Dagblad uitgeroepen tot vierde snelst groeiende bedrijf van Nederland. Usabilla maakte tussen 2012 en 2014 een omzetgroei door van 1176%. 'Ons harde werken heeft zijn vruchten afgeworpen en we zijn erg trots dat wij deze onderscheiding mogen ontvangen. Om onze wereldwijde groei te bevorderen, hebben we onlangs een kantoor geopend in New York en in 2016 schatten we een triple digit omzetgroei', vertelt Marc van Agteren, ceo van Usabilla.

De onderneming helpt merken als HP, Adidas, Philips, Booking.com, Lufthansa en KLM om de prestaties van hun websites, apps en e-mails met live feedback van gebruikers te optimaliseren.

FD Gazellen Awards 2015.









comments powered by Disqus