Cendris en SAMR bundelen panels
Klantcontactspecialist Cendris brengt zijn consumentenpanel ‘Consumeningen’ onder bij SAMR. Door de samenvoeging wordt De Onderzoek Groep, het panel van laatstgenoemd onderzoeksbureau, bijna verdubbeld.
De twee partijen zijn een 3-jarig contract aangegaan, waarbij Cendris gebruik mag maken van het SAMR-panel voor onderzoeken op het gebied van campagne-effectiviteit en klantinzicht. Jorgen Botermans, algemeen directeur van SAMR, vindt de actuele uitbreiding een logische stap. ‘Wij zijn constant bezig met het waarborgen van de kwaliteit. Alleen zo kunnen wij onze klanten een representatief panel garanderen. Met de toevoeging van Consumeningen houden wij onder meer de paneldruk, weging en de kosten beheersbaar.’
Vice versa verzorgt het onderzoeksbureau voor de klantcontactspecialist datacollectie in de gevallen waarbij behoefte is aan een landelijk representatief panel. Riens Koopman, director van Cendris Inzicht & Campagnes, stelt dat de overname een bewuste keuze is. ‘Hierdoor kunnen wij ons focussen op onze core activiteiten op het gebied van kennisgedreven campagnemanagement en zijn wij toch verzekerd van een kwalitatief hoogwaardig panel.’