Klant-helpt-klant op ING Community

Klant-helpt-klant op ING Community
  • 2 februari 2016
  • Redactie

ING lanceert de ING Community. Op dit nieuwe online platform hebben klanten van de bank contact met elkaar over financiële vraagstukken en thema’s als wonen, studeren, pensioen en ondernemerschap. Verder verzorgen experts blogs met handige tips en klanten kunnen er ideeën delen over manieren waarop ING haar dienstverlening kan verbeteren.

De bank zegt op deze wijze invulling te geven aan de behoefte van klanten om ervaringen online te delen. Inloggen op de community kan via Mijn ING. ‘Consumenten gebruiken vergelijkingssites, willen weten hoe andere mensen zaken aanpakken, polsen hiervoor hun directe omgeving of lezen ervaringen van anderen om uiteindelijk een financiële beslissing te nemen’, stelt Linda van Seuren, manager van het online platform. ‘Onze Community sluit aan op deze manier van klantoriëntatie.’

Klant-helpt-klant
Het webcareteam van de bank ziet de forumberichten, ideeën en reacties, maar heeft in de praktijk meer een moderatorfunctie. ‘Waar Webcare bij Twitter en Facebook bovenop de conversatie zit, geven we in de ING Community klanten juist de ruimte om op elkaar te reageren. Is een vraag na een dag nog niet beantwoord of een vraag is onjuist beantwoord, dan helpt Webcare. Elke vraag verdient tenslotte het beste antwoord waarmee onze klanten een stap verder komen.’


Ruim twee weken terug lanceerde ING nog Twyp in Nederland, een applicatie om eenvoudig geld over te maken naar vrienden en kennissen.

comments powered by Disqus