Twinkle van start in België
Twinkle, de van oorsprong Nederlandse zustertitel van CustomerFirst, gaat vanaf eind april dit jaar ook in België van start. Dat maken BBP Media en Minoc Media Services vandaag bekend op de Shopping Innovation Expo in Brussel.
De digital commerce titel zal in België bestaan uit een Nederlandstalig magazine en de website Twinkle-magazine.be. De inhoud van zowel het magazine als de website wordt samengesteld door de Belgische en Nederlandse redacties, onder leiding van Bart Stoffels, hoofdredacteur van Twinkle België. Het magazine verschijnt in België zes keer per jaar, daarnaast wordt er een jaarboek uitgegeven. In de zes reguliere nummers vindt de lezer praktische tips, cases, research, cijfers en nieuws op het gebied van digital commerce. In het jaarboek, de Twinkle100, duidt de redactie het totale Belgische digital commerce landschap aan de hand van marktonderzoek en bedrijfspresentaties. Daarnaast staan er bij onze Zuiderburen al twee events gepland: Big Data in E-commerce op 12 mei 2016 (officiële lancering Twinkle in België) en de lancering van Twinkle100 in België op 20 oktober 2016.
Aanleiding voor deze stap zijn recente uitkomsten van een onderzoek onder Belgische webshophouders, waaruit blijkt dat er veel behoefte is aan een Belgisch vakblad over digital commerce. Bovendien kreeg Minoc Media Services in de afgelopen jaren steeds meer vragen van toeleveranciers of zij in staat waren in hun communicatiebehoefte richting Belgische webshops te voorzien.