Groupon ontslaat 30 klantenservicemedewerkers
Dealsite Groupon heeft begin deze maand in de Verenigde Staten 30 customer service medewerkers de laan uitgestuurd. De beslissing volgt op de recente bekendmaking van de kwartaalcijfers, die een dalende omzet kenmerken. Tevens is een nieuwe Chief Financial Officer aangesteld.
Ceo Richard Williams liet onlangs weten in te zetten op een nieuwe strategie die moet leiden tot succes op de lange(re) termijn. Die strategie komt neer op het verkopen van goederen met een hoge marge in een select aantal sectoren. ‘We gaan stroomlijnen hoe en waar we onze business laten plaatshebben, plus onze inspanningen op het vlak van klantacquisitie aanzienlijk verhogen’, aldus Williams in een brief aan de aandeelhouders van de onderneming. Volgens Internet Retailer bestaat de customer service staf in Noord-Amerika uit ‘honderden’ medewerkers en werken er wereldwijd bijna 10.000 werknemers voor Groupon.
Lees hier het interview dat CustomerFirst een jaar terug had met Ruud Giebels, COO van Groupon Nederland, waarin hij onder meer duidt hoe de klantenservice geregeld is.