Instagram komt met bedrijfsprofielen

Instagram komt met bedrijfsprofielen
  • 24 mei 2016
  • Redactie

Om de aantrekkingskracht voor bedrijven te vergroten, ondergaat Instagram de ene na de andere verbetering. Binnenkort wordt het bedrijfsprofiel in het leven geroepen. Al eerder kreeg Instagram een algoritme en een geheel nieuw uiterlijk.

Dat schrijft Marketingfacts. Instagram is bezig om het platform aantrekkelijker te maken voor bedrijven. Dit willen ze doen via het bedrijfsprofiel. Momenteel hebben bedrijven en personen nog hetzelfde profiel.
Later.com, een managementtool voor Instagram, heeft inzicht in de nieuwe bedrijfsprofielen. Met de invoering van de bedrijfsprofielen heb je als bedrijf (eindelijk) inzicht in je statistieken en is het makkelijk voor derden om contact met je op te nemen.

Contact 
Naast de volgknop komt er een knop waarmee iemand contact met je op kan nemen. Je hebt de mogelijkheid om mensen je te laten bellen, een route te laten plannen naar je bedrijf of je een e-mail te sturen. Deze knop is dus vergelijkbaar met de call-to-actionknop op Facebook.
Met een bedrijfsprofiel vind je nuttige informatie over je volgers. Denk aan hun woonplaats en het tijdstip waarop zij online zijn. Maar ook weet je hoeveel weergaven jouw posts hebben gegenereerd en wat het verloop van je volgersaantallen is. De knop voor je statistieken verschijnt op jouw profiel naast je naam.




comments powered by Disqus