Klanten helpen ING Australië bij ontwerp website
Ruim 16.000 klanten hebben meegedacht met ING Direct in Australië bij het samenstellen van een nieuwe site. Zij blijken realtime inzicht in rekeningen en saldi te wensen; een goed overzicht op hun financiële situatie.
Australische klanten van de bank ontplooiden diverse activiteiten voor ING, aldus Banken.nl. Ze probeerden de testsite uit, woonden doelgroepbijeenkomsten bij en testten het prototype. Directeur Customer Delivery Lisa Claes zet de doelstellingen van de site op een rij. De bank wilde een gebruikersvriendelijk digitaal platform ontwikkelen op financieel gebied.
Volgens Claes was het vooral lastig om de klantbeleving en functionaliteit op alle digitale kanalen naadloos op elkaar aan te laten sluiten.
Gepersonaliseerde aanbiedingen
De bank doet inmiddels ook gepersonaliseerde aanbiedingen. Daarvoor gebruikt het digitale platform geavanceerde data-analyses. Die combineren transactie- en online-gegevens met bestaande klantinformatie en inzichten in gedrag van klanten ten behoeve van die aanbiedingen. Dit bespaart de bank geld. Hierdoor hoeft men minder uit te geven aan direct-marketing campagnes. 'We moeten met onze klanten kunnen communiceren hoe en wanneer zij dat willen', aldus Claes.