Neuromarketing en NPS tijdens NCCC

Neuromarketing en NPS tijdens NCCC
  • 31 mei 2016
  • Redactie

Als zelfs het gerespecteerde NOS Journaal er eind mei een item van maakt, dan zal neuromarketing dus wel echt een hype zijn. Natuurlijk hadden we als vakredactie van CustomerFirst in april al een coververhaal over het onderwerp. En we programmeren neuromarketing vanzelfsprekend voor het 20ste Nationaal Customer Contact Congres op 16 juni aanstaande. Martin de Munnik, auteur van De Koopknop, neemt daar een boeiende, interactieve presentatie voor zijn rekening, waarin hij onder meer een relatie legt tussen het brein en de NPS-score.

De Munnik werkt in zijn bedrijf Neurensics nauw samen met professor cognitieve neurowetenschappen Victor Lamme en associate professor Steven Scholte, beide docerend aan de Universiteit van Amsterdam, waar zijn bedrijf binnenkort min of meer op de campus resideert. Neuromarketing is zijn specialiteit en hij is blij met de aandacht die er momenteel is voor dit vak. Tegelijk weet hij ook dat de huidige populariteit van de hersenen als verklaring voor vrijwel al het menselijk gedrag lang niet altijd wetenschappelijk verantwoord is. Het publiek van het 20ste NCCC kan dan ook een afgewogen en verantwoord betoog verwachten over de functie van het brein in relatie tot klantenservice en marketing. Precies het thema van dit evenement.

Primeur
Als primeur zal De Munnik tijdens het congres voor het eerst in het openbaar vertellen welke relatie hij bij zeer recent, wetenschappelijk verantwoord hersenonderzoek vindt tussen de NPS-score enerzijds en merkbeleving anderzijds. Meer kan daar nu nog niet over worden onthuld, omdat het onderzoek in opdracht van derden is uitgevoerd en zij krijgen uiteraard in besloten kring als eerste de resultaten gepresenteerd.

De presentatie van Martin de Munnik wordt bijzonder interactief. Mensen in de zaal krijgen regelmatig de kans hun eigen hersenwerking te ervaren tijdens meerdere, grappige of onthullende proefjes die overigens absoluut geen pijn doen!

Het Nationaal Customer Contact Congres wordt donderdag 16 juni gehouden in De Veerensmederij te Amersfoort. Aanmelden kan op deze pagina.

comments powered by Disqus