Macy's benut kunstmatige intelligentie
De Amerikaanse warenhuisketen Macy’s is een pilot gestart met ‘Macy’s On Call’, een mobiele webtool die klanten in staat stelt om per smartphone de interactie aan te gaan met een platform dat draait op kunstmatige intelligentie. De proef wordt momenteel uitgevoerd in tien vestigingen in de Verenigde Staten.
Geen idee op welke afdeling je die mooie schoenen van merk X kunt vinden? In een groot Amerikaans warenhuis als dat van Macy’s kun je zomaar voor dit probleem komen te staan. Met name toeristen. Om shoppers een langdurige zoektocht te besparen, heeft de keten in samenwerking met IBM - en door toepassing van het intelligente engagementplatform Satisfi - een soort mobiele wegwijzer ontwikkeld die klanten de mogelijkheid biedt om in hun eigen taal vragen te stellen betreffende het productassortiment, diensten en faciliteiten. De technologie verschaft vervolgens antwoorden op maat.
Engagen
Middels ‘On Call’ meent Macy’s de shopping experience van klanten in de winkels te verbeteren. ‘Wij blijven ons focussen op het identificeren, testen en ondersteunen van nieuwe ideeën en benaderingen die bijdragen aan het servicen van onze klanten met behulp van technologie. Met het oog op innovatie gaan we onze pilotprogramma’s opschalen om de klantervaring te verhogen’, aldus Peter Sachse, Chief Growth Officer van de betreffende retailer. ‘Door Watson naar de winkelomgeving te brengen ontstaan kansen om met klanten te engagen op verschillende niveaus.’ De eerste fase van deze pas gelanceerde pilot duurt naar verwachting tot en met de herfst van dit jaar.
Een andere retailer die sinds kort met Watson werkt, is Boots.
- vraag-antwoord
- mobiele wegwijzer
- On Call
- IBM
- technologie
- AI
- Watson
- customer experience
- mobiele webtool
- Macy's
- pilot
- kunstmatige intelligentie
- selfservice
- Satisfi
- informatietool