Teleperformance promoot thuiswerken
Teleperformance introduceert Work From Home (WFH) in Nederland. Dit houdt in dat medewerkers geheel of gedeeltelijk vanuit huis kunnen werken voor opdrachtgevers van de klantcontactspecialist.
Norbert van Liemt, ceo Teleperformance, zegt met WFH in te spelen op veranderende voorkeuren van bedrijven en consumenten op het gebied van klantinteractie. ‘Met deze propositie kunnen we kortere diensten realiseren en medewerkers op afroep inschakelen. Daarbij is voor Teleperformance het uitgangspunt dat de kwaliteit van Work From Home minimaal gelijk moet zijn aan de kwaliteit van 'on site’.’
Virtuele teams
Het facilitair contactcenter stelt de nieuwe propositie zorgvuldig te hebben ingebed in de interne kwaliteitsprocessen en het bestaande arbobeleid. Zo is onder meer de werving en selectie aangepast op het werken in virtuele teams. Bij de selectie vinden aanvullende checks plaats van zowel medewerker als beoogde werkplek. De training vindt volledig online en op afstand plaats, net als het toetsen, testen en inwerken. Tevens zet het bedrijf speciale technologie in om de virtuele teams aan te sturen, zoals real-time chat, call/screen-recording, videogesprekken en online briefings/webinars.
De WFH-lancering werd kracht bij gezet door twee contacentermedewerkers die tijdens de Summer BBQ van Teleperformance klanten te woord stonden vanaf een mobiele werkplek.
Eind februari dit jaar schreef CustomerFirst reeds over de thuiswerkplannen van het facilitair contactcenter in kwestie.
- op afroep inschakelen
- thuiswerken
- klantcontact
- Work From Home
- contactcentermedewerkers
- Teleperformance