Amazon.de biedt Nederlandstalige klantenservice

Amazon.de biedt Nederlandstalige klantenservice
  • 31 augustus 2016
  • Redactie

Nederlandstalige bezoekers van Amazon.de worden vanaf nu per telefoon en e-mail ook in hun eigen taal te woord gestaan door klantenservicemedewerkers. Daarnaast biedt de betreffende website Nederlandse navigatie en zijn 'miljoenen' productnamen vertaald.

‘We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen’, aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. ‘Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières.’

Deze functies zijn nu beschikbaar in het Nederlands:
• De navigatie
• Miljoenen productnamen (aantal zal blijven stijgen)
• Klantenservice met ondersteuning per telefoon en e-mail
• Meest gebruikte hulppagina’s
• Je account + de bestel- en verzendinformatie


Desktopbrowser
De nieuwe service is in te schakelen via de navigatiebalk bovenaan de websitepagina (klik op de wereldbol). Wel is de voorkeurstaal louter op desktopbrowsers beschikbaar, dus niet voor de mobiele website. De komende tijd zullen er nog meer vertaalde pagina's en functies worden toegevoegd.

Nederlands is nu de tweede buitenlandse taal waarin Amazon.de is vertaald (Engels had de primeur in 2015, red.). Volgens de retailer is deze nieuwe stap ‘voor duizenden Duitse verkopers een nieuwe manier om nog internationaler zaken te doen door Nederlandse klanten te kunnen bereiken’.

Lees ook: Amazon test gezichtsherkenning














comments powered by Disqus