Persoonlijke klantenervaringen over alle kanalen van aankoop tot service

Persoonlijke klantenervaringen over alle kanalen van aankoop tot service
  • 28 september 2016

Commerce Cloud voor unified commerce, is de nieuwste vinding van Salesforce. Retailers kunnen hiermee hun klanten zowel op het web, via mobiele apparaten, op sociale media als in de winkel een persoonlijke shopervaring bieden dankzij de integratie met onder andere marketing en klantenservice.

Commerce Cloud  is gebaseerd op technologie van Demandware. 

Klanten doen nog steeds 90 procent van de aankopen in winkels. Maar veel legacy-systemen volgen klanten niet volledig in hun customer journey. Ze zijn niet flexibel genoeg om alle kanalen te ondersteunen die consumenten gebruiken om te shoppen.

Consistente merkervaring 
Met een uniforme shopping-ervaring biedt Commerce Cloud (CC) een oplossing. Het heeft als onderdeel van het CRM-platform een sterke positie om bedrijven een consistente merkervaring te bieden. Door de inzet van de verkoop-, service-, marketing-, communities-, analytics, IoT- en platform-oplossing van Salesforce, zijn merken en retailers er zeker van dat elke interactie uniform is, welk kanaal of apparaat ook wordt gebruikt.

Het biedt enkele innovatieve functies:
●   One-Touch betalingen met Apple Pay.  CC is één van de eerste oplossingen die Apple Pay voor mobiele web-betalingen ondersteunt. Hierdoor kunnen bedrijven klanten de mogelijkheid bieden veilig te betalen via Safari op de iPhone, iPad of de Mac. 

●   CC Einstein voegt intelligentie toe aan elke commerciële ‘journey’. Het omvat productaanbevelingen voor het personaliseren van productaanbiedingen aan klanten. En Predictive Commerce Insights helpt retailers bij het begrijpen van de correlatie tussen productaankopen. Daardoor kunnen ze slimmer inkopen en de winkel effectiever indelen.  

"De verwachtingen van shoppers veranderen continu”, zegt Martijn van der Zee, marketing director van Suitsupply. "Door de inzet van het Salesforce Customer Success Platform zijn we in staat naadloze shopping-ervaringen te bieden aan onze klanten in elke fase van hun journey, of ze nu online shoppen of in de winkel.”  

 

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link