Albert Heijn bestrijdt Picnic in eigen regio
Een bezorgabonnement is in de regio Utrecht het antwoord van Albert Heijn op de concurrentie van de snelgroeiende onlinesupermarkt Picnic. Dat schrijven Het Financieele Dagblad en RetailNews. Picnic reageerde direct door bezorging in Utrecht en omstreken uit te breiden van drie naar zes dagen.
CustomerFirst publiceerde recent het artikel ‘Heilige graal websupers nog niet gevonden’. Op basis van de niet aflatende aanpassingen in de bezorgdiensten van de supermarkten in Nederland mag geconcludeerd worden dat die graal nog altijd niet is gevonden.
Albert Heijn startte eind vorig jaar met een pilot onder enkele honderden klanten voor de AH Bezorgbundel in Rotterdam. Daarbij betaalden klanten een eenmalig bedrag om hun boodschappen drie maanden lang kosteloos thuisbezorgd te krijgen. Dit model wordt nu ook ingezet in Utrecht en enkele omliggende gemeenten. Klanten kunnen kiezen voor een abonnement van dertig euro, waarbij de boodschappen iedere dag bezorgd mogen worden. Ook is er een daldagenbundel van 25 euro, die alleen geldig is van dinsdag tot en met donderdag.