Content Guru behoudt challengerstatus

Content Guru behoudt challengerstatus
  • 2 november 2016
  • Redactie

Adviesbureau Gartner heeft haar Magic Quadrant-rapport voor Contact-Center-as-a-Service (CCaaS) in West-Europa 2016 uitgebracht. Daarin is Content Guru opnieuw opgenomen als ‘challenger’, terwijl BT te boek staat als ‘leader’.

Het storm-platform van Content Guru wordt door Gartner erkend als een zeer schaalbare contactcenteroplossing met sterke maatwerk- en automatiseringsmogelijkheden. ‘Dit is een beloning voor jaren van ontwikkeling en komt mede tot stand door het groot aantal groeiende storm-klanten in Nederland’, verklaart Michael van den Brink, country manager van Content Guru Nederland. 2016 was voor de betreffende aanbieder van cloudcontactcenterdiensten het ‘beste jaar tot nu toe’, met dertig procent omzet- en winstgroei. Andere challengers zijn NewVoiceMedia en Intelecom.

Aanvoerders
In het Magic Quadrant voor CCaaS is onder andere BT tot ‘leader’ benoemd. Hiermee behoudt de communicatiespecialist deze positie voor het tweede opeenvolgende jaar. ‘Dit resultaat toont onze aanhoudende investeringen in nieuwe producten en diensten en is een sterke bevestiging van ons cloudcontactaanbod en onze ‘Cloud of Clouds’-portfoliostrategie’, meent Andrew Small, vice president voor UC, CRM & Mobiliteit bij BT Global Services. De andere leiders zijn op dit moment Capgemini en Orange Business Services.

In het rapport, waarin ook de niche spelers en visionairs zijn benoemd, beschrijft Gartner een leider als volgt: ‘De CCaaS markt in West-Europa wordt steeds volwassener. Leiders kunnen we het beste omschrijven als leveranciers met sterke multichannel product- en servicemogelijkheden, die al een aanzienlijke basis van zowel grote als kleine klanten hebben vergaard. Deze leveranciers profiteren bovendien van zowel een pan-Europese dekking bij multinationale oplossingen, als van operationele ondersteuning voor lokale verkooptrajecten.’




comments powered by Disqus