Energiedirect.nl levert Beste Klantadviseur
David Heij behaalde afgelopen zaterdag het hoogste contact quotiënt tijdens de Nationale CQ-test 2016. De klantcontactprofessional die werkzaam is voor energiedirect.nl mag zich daarmee een jaar lang ’s lands beste klantadviseur noemen. Verzekeraar OHRA kwam als beste team uit de bus.
Heij vond het 'bizar' als winnaar het podium te mogen betreden. 'Ik ben trots op het team waarin ik terecht ben gekomen. We zijn hier veel bezig met effortless klantenservice; de klanten het liefst in 1x helpen en zo tevreden mogelijk houden en maken. Dit telt absouluut mee in hoe ik het hier heb kunnen doen tijdens de test.' De titel heeft hem een hoop leuke reacties bezorgd. 'Van wildvreemden binnen Essent, mensen die naar me toekwamen in het gebouw. Mijn naam is nu ineens bekend binnen het bedrijf. Dezelfde avond had ik nog de directeur van Essent aan de lijn.'
Persoonlijk
Tijdens de zesde editie van de CQ-test werd dieper ingegaan op emoties en menselijke factoren van klantcontact. Hoe halen teams het beste uit zichzelf en de technische mogelijkheden naar boven? Hoe lossen ze problemen op? En wat is de meerwaarde van persoonlijk contact?
OHRA scoorde niet alleen hoge ogen als beste team, maar heeft met Maud Martens tevens de beste manager in de gelederen. Overall presteerden de deelnemende vrouwen, net als vorig jaar, beter dan de mannelijke klantadviseurs.
Honderden deelnemers
In De Hangaar2 te Katwijk, waar het jaarlijks gehouden klantcontactevent ditmaal plaatshad, namen eergisteren 800 klantenservicemedewerkers van in totaal 24 deelnemende bedrijven het tegen elkaar op. Naast de loyale spelers zaten daar ook enkele nieuwkomers tussen, respectievelijk Engie, Bergman Clinics, Randstad participatie, Smartcenter en DAS rechtsbijstand.
Een jaar terug gingen de twee hoofdprijzen van de Nationale CQ-test naar Anouk Bakker van Webhelp Nederland en Nuon.
- David Heij
- Randstad
- klantcontacttest
- hoogste contact quotiënt
- Nationale CQ-test
- OHRA
- Eddy Zoey
- energiedirect.nl