ReviewFirst #23: ‘Care to Dare’ van George Kohlrieser, Duncan Coombe & Susan Goldsworthy
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Boris Wachters, senior manager Customer Contact Center bij Nationale-Nederlanden, raadt ‘Care to Dare’ aan.
‘Een eye-opener in dit boek was voor mij dat nieuwsgierigheid misschien wel de belangrijkste eigenschap is om je eigen potentieel volledig te benutten. ‘Care to Dare’ gaat over jezelf, over jouw eigen verleden, over de emotionele momenten in je leven. Om anderen verder te helpen, is het zeer waardevol om te weten waar jij jouw zekerheid vandaan hebt mogen halen.
Het boek leest als een speurtocht, een zoektocht naar zekerheden. De link leggend met de klantcontactsector, gaat het bij het managen van contactcenters om het managen van grote groepen mensen. Mensen waarvan je wilt dat ze met plezier naar hun werk komen en gemotiveerd zijn om nog beter te worden in het vak van contactcenterprofessional. Plezier en ontwikkeling hebben alles te maken met de creatie van een veilige omgeving; om verder te komen heeft iedereen een veilige haven nodig. Zo’n secure base is iemand die niet alleen zorgt voor vertrouwen, maar jou vooral ook gerichte en terechte feedback geeft. Een verdere vergroting van iemands potentie vormt hierbij het uitgangspunt.’
- zelfkennis
- nieuwsgierigheid
- speurtocht
- Boris Wachters
- Nationale-Nederlanden
- potentieel
- ReviewFirst
- Care to Dare
- management