UWV tuigt klantenpanel op
UWV heeft marktonderzoeksbureau MWM2 geselecteerd voor de opzet van een panel. Via dit kanaal wil de uitkeringsinstantie structureel in contact met haar klanten komen.
‘Structureel inzicht in de stem van de klant is voor UWV heel erg belangrijk. Als organisatie krijgen we hiermee niet alleen inzicht in de wensen en behoeften van de klant ten aanzien van de dienstverlening, ook kunnen wij zo in kaart brengen hoe onze verschillende dienstverleningsvormen worden beoordeeld’, meent Daniëlle Koning, vanuit de uitkeringsinstantie projectmanager van het klantenpanel.
Via deze weg laat UWV haar achterban meedenken over allerhande zaken, zoals het testen van de begrijpelijkheid en tone-of-voice van brieven en andere communicatie-uitingen. Tevens wil de uitkeringsinstantie zo de wensen en behoeften van klanten in kaart brengen, om vervolgens de dienstverlening te optimaliseren.
- klantbehoefte
- luisteren
- UWV
- klantfeedback
- stem van de klant
- dienstverlening
- klantwensen
- klantpanel
- MWM2
- Voice of the Customer