Webhelp wil zich onderscheiden via AI
Klantcontactspecialist Webhelp kondigt aan te gaan samenwerken met Recast.AI, een artificial intelligence platform dat conversatie-interfaces creëert. Door dit partnership kan de BPO zijn aanbod op het gebied van chatbots en kunstmatige intelligentie verder uitbreiden.
‘De middelen die wij investeren in de ontwikkeling van nieuwe technologieën als chatbots en in onze relaties met vooraanstaande start-ups in de technologiesector, onderscheidt ons van andere customer experience en business process outsourcers’, meent Gert-Jan Morsink, ceo Webhelp Nederland en RvB-lid van de Webhelp Groep. Zijn nieuwe Franse collega Patrick Joubert, medeoprichter en ceo van Recast.AI, is net zo enthousiast over deze samenwerking. ‘Ik ben ervan overtuigd dat het partnership leidt tot de ontwikkeling van nieuwe initiatieven in kunstmatige intelligentie en chatbots op het gebied van klantervaringen.’
Bots
Voor klanten van Webhelp, huidig aanvoerder van de top 15 contactcenters in Nederland, betekent dit partnership dat zij eenvoudige gepersonaliseerde chatbots in hun dienstverlening kunnen implementeren. De software simuleert door middel van spraak of tekst menselijke gesprekken en heeft als doel de klantbeleving te verbeteren. Bots zijn in meerdere kanalen inzetbaar, waaronder Messenger, sms, In-App, Skype en Slack.
Het facilitair contactcenter weet steeds beter de weg in Frankrijk. In oktober dit jaar nam het bedrijf ook al social media expert Netino over.
- customer experience
- Webhelp
- klantcontact
- kunstmatige intelligentie
- Recast.AI
- chatbots
- BPO
- klantinteractie
- partnership
- artificial intelligence
- samenwerking