Ruud Huigsloot verlaat T-Mobile

Ruud Huigsloot verlaat T-Mobile
  • 17 februari 2017
  • Redactie

Ruud Huigsloot stopt per 1 maart als Innovation Manager op het gebied van klantcontact bij T-Mobile. Dat maakt hij bekend op LinkedIn. Concreet nieuws over andere werkzaamheden heeft hij nog niet, maar zijn ‘nieuwe route’ krijgt steeds meer vorm.

Huigsloot stelt dat zowel hij als T-Mobile een drang hebben naar ‘pionieren, experimenteren, naar impact willen maken, naar willen veranderen’. De invulling hiervan is echter verschillend, zo schrijft hij. ‘We hebben ons best gedaan om voor elkaar te vechten, maar soms moet je concluderen dat je elkaar vrij moet laten en erop moet vertrouwen dat het goed is. Dat moment is gekomen.’

Roze club
Wel benadrukt Huigsloot dat hij negen jaar lang met veel plezier bij het telecombedrijf heeft gewerkt. ‘T-Mobile heeft mij vanaf het begin het vertrouwen en de vrijheid gegeven die ik nodig had om tot prestaties te komen waar ik trots op was en ben. Vertrouwen en vrijheid, je hoort het vaak mensen terecht noemen als voorwaarden voor een prettige plek om te kunnen werken. Ik heb deze twee simpele woorden 9 jaar lang gevoeld en ervaren bij ‘die roze club’.’

In zijn periode bij de Duitse telecomgigant hield Huigsloot zich de afgelopen jaren bezig met de innovatie van customer service. Speerpunt was de benoeming van alle medewerkers tot ceo. Het stimuleren van klantcontact en het faciliteren van merkambassadeurs stonden hierbij centraal.

Ontwikkelen
Wat Huigsloot na 1 maart gaat doen, is nog niet concreet bekend. Wel heeft hij naar eigen zeggen plannen die op enige manier zullen aansluiten op zijn werk bij T-Mobile. ‘De route zal leiden langs customer en employee engagement, digitale transformatie bij mensen en in organisaties, experimenteren en vooral doen in plaats van praten. In commerciële organisaties, onderwijs, smart cities of met 'iets met eHealth'. Er zijn voldoende mooie ontwikkelingen gaande met grote impact op mensen.’







comments powered by Disqus