Nieuwe gedragsanalysetool biedt inzicht in customer journeys
Datasciencespecialist Coders Co introduceert Rax, een programmeertaal om informatie te halen uit (on)gestructureerde gedragsdata. Hiermee kunnen gebruikers snel hypotheses toetsen en waardevolle inzichten verkrijgen uit customer journeys, stelt de aanbieder.
‘Maar al te vaak leidt gebrek aan analysekracht en het ontbreken van expertise in datascience tot focus op de verkeerde informatie of gemis van belangrijke details’, constateert Gosia Wrzesinska, ceo van Coders Co. De nieuwe tool van dit bedrijf biedt in haar optiek uitkomst. Onderscheidend aspect ten opzichte van andere oplossingen is bijvoorbeeld de imitatie van menselijke logica, meent ze. ‘De flexibiliteit van Rax helpt organisaties om hun aannames te toetsen en de verborgen inzichten in hun data te onthullen.’
De datasciencespecialist geeft aan dat klantgedrag tegenwoordig omnichannel is: van banner naar website naar webshop naar social, terug naar webshop, naar vergelijkingssite, retargeted banner, e-mail, enzovoorts. Bij elk touchpoint laten klanten sporen achter, met big data aan klantgegevens tot gevolg. Onder meer marketeers analyseren deze data om klantreizen te optimaliseren.