Boet Kreiken nieuw CX-hoofd KLM
Boet Kreiken is benoemd tot executive vice president Customer Experience bij KLM. Hij volgt Ryanne van der Eijk op, die vanaf september bij Dubai Airports aan de slag gaat als evp Operations.
Pieter Elbers, president-directeur van de luchtvaartmaatschappij, is positief over de benoeming: ‘Ik ben verheugd dat Boet met zijn jarenlange passie voor en ervaring met KLM de goede basis zoals door Ryanne en haar team is neergezet, de komende periode verder zal uitbouwen. Eind 2014 heeft KLM deze nieuwe functie in het leven geroepen, met als doel om ervoor te zorgen dat het hele bedrijf nog klantgerichter wordt. We zien een toename van de klantwaardering en alle programma’s hierop zullen onverminderd voortgaan.’
Cityhopper
Kreiken, die ook is toegetreden tot de KLM Executive committee, is sinds 2009 directeur van KLM Cityhopper BV en heeft hierin onder meer de vervanging van de Fokkervloot met nieuwe Embraers geleid. Voordat Boet Kreiken directeur KLM Cityhopper werd, heeft hij een aantal executive posities bij KLM vervuld, bij Commercie, als CIO en bij Pricing & Revenue Management.
Lees ook ons coverartikel over de ontwikkeling van een nieuw klantplatform bij KLM, verschenen in CustomerFirst 04-2017.
- Pieter Elbers
- Boet Kreiken
- Dubai Airports
- klantgerichtheid
- carrière
- luchtvaart
- Cityhopper
- customer experience
- KLM
- Ryanne van der Eijk
- klantwaardering