Triodos gaat appen met klanten
Triodos Bank gaat na de zomer een vernieuwde app lanceren, waarin een WhatsApp-achtige functionaliteit is ingebouwd. Dat vertelt Daniël Stegeman, manager klantcontact bij de bank, aan CustomerFirst.
‘Iedere generatie heeft andere kanaalvoorkeuren, vandaar dat we onze klanten nu ook die messagingbeleving willen bieden’, licht Stegeman toe. Hoewel de bank technologische ontwikkelingen niet schuwt, blijft menselijk contact onverminderd belangrijk. ‘Onze focus ligt in de eerste plaatst op het contact. Dat moet écht zijn. We willen onze klanten ontmoeten, ze bevestigen in hun keuze voor ons.’
First Time Right
De klantcontactmanager van de in Zeist gevestigde bank geeft aan dat Triodos bewust niet voor keuzemenu’s en scripts kiest. ‘We zijn geen antwoordmachine. Eén medewerker is verantwoordelijk en regelt zonder door te verbinden alles voor de betreffende klant. De klant in één keer het juiste antwoord bieden is voor ons heel belangrijk.’
Het volledige gesprek met Daniël Stegeman is hier te lezen (PDF). Dit artikel is gepubliceerd in CustomerFirst 03-2017.
- Daniël Stegeman
- messaging
- klantenservice
- klantcontact
- Kloppend Hart
- bank
- technologie
- Triodos