Soleo investeert half miljoen in uitbreiding

Soleo investeert half miljoen in uitbreiding
  • 9 juni 2017
  • Redactie

Klantcontactspecialist Soleo gaat het komend jaar € 500.000 investeren in uitbreiding van het team, verhuizing naar een groter pand, ict en extra tooling. Het bedrijf, dat hiervoor co-financiering kreeg, hoopt hiermee de huidige groei in goede banen te kunnen leiden.

In het afgelopen jaar kozen nieuwe klanten als Beslist.nl, Van Dijk Educatie en CCV, een leverancier van betaaloplossingen, voor Soleo om online, telefonisch en digitaal klantcontact af te handelen. Daarnaast verklaart het bedrijf de eigen groei door de toename van het aantal webshops. Vooral kleinere en middelgrote webshops zouden behoefte hebben aan extra ondersteuning om hun bereikbaarheid en service naar klanten toe te optimaliseren.

Missing link
Alco Bosch, oprichter en directeur van Soleo, zegt hierover: ‘Denk aan de schilder die geen tijd heeft om de telefoon aan te nemen of de baby-webshop waarvoor wij de retouren regelen. Wij vullen voor deze klanten de ‘missing link’ in het klantcontact in. Zodat zij hun klanten een optimale beleving kunnen bieden, ondanks hun beperkte capaciteit. Het gevecht om de online klant wordt momenteel via zoekmachines uitgevochten. Door extra services te bieden, persoonlijk contact en een goede logistiek kunnen deze kleinere webshops alsnog het verschil maken en zich handhaven.’

De benodigde financiering voor de nieuwe investeringen werd opgehaald via cofinanciering door Collin Crowdfund en Rabobank Apeldoorn. Rabobank verzorgt een financiering van € 200.000 en via het online platform van Collin staken 234 investeerders met elkaar € 300.000 in het bedrijf. In ruil voor de vijfjarige lening ontvangen de investeerders een jaarlijkse vaste rente van 8%.

Klanttevredenheid
Soleo, gevestigd in Deventer en opgericht in 2008, verzorgt inbound, outbound en multichannelklantcontacten voor het MKB, de grootzakelijke markt en vele tientallen webshops. Daarbij gaat het om de begeleiding van bestellingen via chat, telefonische ondersteuning en advies en het onderzoeken van klanttevredenheid.

Het bedrijf werkt bewust niet met uitzendkrachten, stelt Alco Bosch: ‘Het feit dat wij mensen in vaste dienst hebben met veel ervaring in dit vak maar ook in het leven, is voor veel opdrachtgevers van doorslaggevend belang. Neem de klantenservice die wij vanaf deze zomer voor Van Dijk Educatie verzorgen. Dat betekent veel gesprekken met ouders. Natuurlijk is het dan prettig voor een ouder als je iemand aan de lijn hebt met enige levenservaring en kennis van zaken. Dat vormt de basis voor een goed gesprek en daarmee helpen wij onze klanten zich te onderscheiden.’









comments powered by Disqus