Sabio neemt DatapointEurope over
Sabio, specialist op het gebied van klantbelevingstechnologie, heeft dienstverlener DatapointEurope overgenomen. Onder de miljoenendeal valt onder meer een kantoor in Utrecht. De combinatie heeft 250 bedrijven als klant, verspreid over drie continenten.
De overname is onderdeel van Sabio’s plannen om in grootte te verdubbelen door zowel autonome groei als overname van aanvullende bedrijven. Hiervoor ontving het bedrijf vorig jaar een investering van Lyceum Capital. Sabio, opgericht in 1998, is naar eigen zeggen de grootste aanbieder van contactcentertechnologie in het Verenigd Koninkrijk en heeft kantoren in Azië en de Pacific. Het in 1969 opgerichte DatapointEurope opereert vanuit Spanje, Italië, Frankrijk en Nederland en is ook actief in Latijns Amerika.
Technologie
DatapointEurope noemt het een logische stap. ‘We zijn vooral trots op de oprichting van de Intelligent Communications Alliance (ICA), een wereldwijde integratieoplossing voor multinationals. Door de expertise van onze beide bedrijven te combineren, door organisaties te helpen met het definiëren, implementeren en ondersteunen van klantbelevingsoplossingen aan de hand van technologie, zullen we deze ICA verder ontwikkelen’, stelt ceo Rafael Aranda.
- technologie
- klantbeleving
- Intelligent Communications Alliance
- DatapointEurope
- Sabio
- ICA
- contactcenter
- customer experience
- overname