Zalando Zet moet klanten binden
Online retailer Zalando heeft een nieuwe dienst gelanceerd die vaste klanten extra voordelen moet bieden. Voor € 19 per jaar krijgen ze met Zalando Zet snellere bezorging, persoonlijk kledingadvies en vroege toegang tot uitverkopen.
Klanten in de Duitse steden Berlijn, Leipzig, Frankfurt en Hannover kunnen de premiumdienst drie maanden gratis testen. Onderdeel van de premium bezorgservice zijn bezorging op dezelfde dag en het ophalen van retourzendingen bij de klant. Het bedrijf ziet de dienst als uitbreiding van de klantfocus, nadat het vorig jaar al ‘Retour on demand’ testte en een persoonlijke stylist introduceerde.
De aankondiging van de dienst viel samen met de bekendmaking van de voorlopige halfjaarcijfers van het bedrijf. Hoewel de omzet in het tweede kwartaal steeg, lag de groei iets lager. Zalando koppelt dit aan een beter rendement. De operationele winst steeg van ruim € 20 miljoen in het eerste kwartaal naar € 80 tot € 86 miljoen in het tweede kwartaal.
- retour
- Zalando
- premiumdienst
- klantcontact
- loyaliteit
- klantenbinding
- uitverkoop
- service
- voordelen
- webwinkel
- Zalando Zet