Containerrederij Maersk brengt klantreis centraal in beeld
Containerrederij Maersk Line breidt het Salesforce-dienstenpakket uit met Marketing Cloud, Einstein Analytics en Community Cloud. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. De Deense rederij hoopt hiermee beter aan de klantwens te kunnen voldoen.
‘In de complexe en snelle wereld van wereldwijde transport en logistiek hangt je succes af van in hoeverre je in staat bent om elke keer weer aan de wensen en verwachtingen van de klant te voldoen’, aldus Steen Erik Larsen, senior director IT bij Maersk Line. ‘Hiermee brengen we de gehele customer journey - van lead naar prospect tot klant - samen op één platform. De toevoeging van analytics geeft ons beter inzicht waardoor we tegemoet kunnen komen aan de constant veranderende wensen van de klant.’
Personalisatie
Maersk is naar eigen zeggen wereldwijd marktleider op het gebied van transport en logistiek met een vloot van ruim 600 schepen die jaarlijks gezamenlijk meer dan twaalf miljoen containers vervoeren. Het bedrijf gebruikt al langer de diensten Sales Cloud en Service Cloud. Salesforce noemt de logistiek van scheepstransporten ‘ontzettend complex’. Volgens Cindy Bolt van het softwareconcern zal de uitbreiding van het pakket ‘leiden tot meer gepersonaliseerde, één-op-één ervaringen in elke fase van de salescyclus’.
Maersk had eerder dit jaar te kampen met de gevolgen van zogeheten ransomware, gijzelsoftware waarbij onder meer klantdata het risico loopt in handen te vallen van kwaadwillende hackers.