Juridische chatbot getest in Gent

Juridische chatbot getest in Gent
  • 7 september 2017
  • Redactie

Juridisch dienstverlener deJuristen, met vestigingen in Amsterdam, Gent, Brussel en Parijs, heeft naar eigen zeggen de eerste juridische chatbot van Europa gelanceerd. Lee & Ally is gebaseerd op kunstmatige intelligentie en biedt klanten juridisch advies. Voorlopig is de bèta-versie alleen beschikbaar in Vlaanderen.

Het testpubliek van de bot bestaat uit starters en startups in de techsector. ‘We willen heel snel uitrollen naar een vier- à vijftal landen, waar de focus eerst op bedrijven zal liggen, maar uiteindelijk moet Lee & Ally zowel consumenten als professionals vlot kunnen bedienen’, stelt Jan-Willem Lust, head of legal bij theJurists Europe.

Menselijke helpdesk
De testversie is een maand gratis, daarna kost het gebruik € 35 per maand. Hiervoor kunnen gebruikers juridische antwoorden en documenten opvragen bij de robot, maar is ook de menselijke helpdesk van deJuristen Gent beschikbaar. De definitieve versie gaat € 99 per maand kosten.

Matthias Dobbelaere-Welvaert, oprichter en managing partner bij theJurists, voorspelt dat de bot een grote impact zal hebben. ‘De klassieke juridische markt is al decennia lang onveranderd gebleven. Waar we vroeger enkel door sterke marketing, branding en een eerlijk prijsverhaal het verschil konden maken, is het nu eindelijk tijd voor de echte democratisering van het recht. De technologie is nu eindelijk zover om een betekenisvolle schokgolf door het juridische landschap te laten gaan.’




comments powered by Disqus