The Webcare Company omgedoopt in RIFF
Social service expert The Webcare Company fuseert met marketingbureau Tribal en e-commerce developer Jaagers tot het nieuwe merk RIFF. Dat maken de bedrijven, die sinds januari samenwerken, vandaag bekend.
Omdat de specialisten elk onder hun eigen merknaam actief bleven maar er behoefte bestond aan één internationaal digitaal bedrijf, is vandaag het nieuwe merk en bedrijf gepresenteerd. 'De andere drie namen zullen over 3 tot 6 maanden verdwijnen. Tot die tijd blijven de individuele websites in de lucht', licht CCO Michiel Koopman desgevraagd toe aan CustomerFirst.
Hij verwacht geen grote gevolgen van het opzijschuiven van de naam The Webcare Company, wat toch een sterk merk is. 'We zijn een internationaal bedrijf. De term webcare is een begrip dat in het buitenland niet voorkomt als aanduiding voor social engagement activiteiten. We zullen het merk RIFF minstens zo sterk maken de komende tijd.'
Klantreis
Bij het bedrijf werken in totaal 175 specialisten die dagelijks duizenden klanten door hun customer journey leiden. Dit doen zij op basis van techniek, marketing en psychologische kennis van menselijke perceptie en besluitvorming. Daarnaast is er een grote rol weggelegd voor harde data die volgens het bedrijf inzicht kan bieden in gedrag, de klantreis kan bijsturen en klantgedrag gedetailleerd in kaart kan brengen. Op die manier wil RIFF maatwerkadvies geven.
De eerder dit jaar aangekondigde vestiging in Portugal is nog niet opgestart, zegt Koopman. 'Wel zijn we ver gevorderd met een partnership in de APAC-regio. We zullen RIFF verder gaan uitbouwen tot een internationaal digitaal bedrijf. Zodra de plannen hiervoor concreet zijn en we hebben daarover nieuws te vertellen zullen we dat uiteraard niet nalaten.'
- klantbeleving
- automatisering
- Tribal
- Michiel Koopman
- RIFF
- fusie
- The Webcare Company
- klantreis
- digitalisering
- Jaagers