Zendesk opent Amsterdamse vestiging

Zendesk opent Amsterdamse vestiging
  • 13 september 2017
  • Redactie

Zendesk, leverancier van klantenservicesoftware, heeft een vestiging geopend in Amsterdam. Volgens het bedrijf is de hoofdstad gekozen als Benelux-hub vanwege het goede startersklimaat en de ondernemende cultuur die daarmee samenhangt. Daarnaast zijn een aantal grote klanten in de buurt gevestigd, waaronder Picnic, Ditzo en Catawiki.

Robert Kruis, eerder werkzaam bij onder meer Oracle en Salesforce, zal de nieuwe vestiging leiden en moet de groei van het bedrijf in de Benelux verder vormgeven. ‘Met op dit moment al ruim 4.000 klanten is de Benelux voor ons al een behoorlijk actieve markt met bovendien een groei van 25 procent. Met onze lokale aanwezigheid verwachten we verder te groeien en nog beter op de klantvragen te kunnen inspelen. We doen dat overigens in nauwe samenwerking met ervaren lokale partners als RealConnections’, aldus Kruis.

Aanspreekpunt
De producten van het bedrijf zijn al langer verkrijgbaar in Nederland, maar de nieuwe vestiging zorgt voor een lokaal aanspreekpunt voor klanten. Zendesk is in 2007 opgericht in Kopenhagen en heeft een hoofdkantoor in San Francisco. Het bedrijf heeft kantoren in 13 steden wereldwijd en een internationaal team van meer dan 1.800 medewerkers en ruim 107.000 betaalde klanten, waaronder Box, Lonely Planet en Trustpilot.

Beeld: Amsterdam Marketing / Koen Smilde

comments powered by Disqus