Ahold test robot in supermarkt
Klanten van de Giant Food Store in de Amerikaanse plaats Lower Paxton Township komen sindskort een robot tegen tijdens het doen van hun dagelijkse boodschappen. De supermarktketen, onderdeel van Ahold USA, zet robot Marty in om de winkel tiptop in orde te houden.
Zo ziet Marty, die is uitgerust met scanners en camera’s, of de vloeren schoon, de schappen gevuld en de prijzen nog juist zijn. ‘Een robot kan medewerkers helpen op de winkelvloer. Marty kan niet hun werk overnemen, maar registreert informatie en data die voor ons relevant is, zowel voor ons als bedrijf als voor onze klanten’, stelt Patrick Maturo, manager winkeloptimalisatie bij Ahold USA, tegenover de lokale nieuwssite Penn Live.
Onregelmatigheden
Zodra Marty onregelmatigheden registreert, zoekt hij contact met zijn ‘collega’s’. ‘Hij kan bijvoorbeeld een prijskaartje op een schap aflezen, dat vervolgens vergelijken met het kassasysteem en zo bepalen of de prijs op het schap correct is of niet’, stelt Maturo.
Volgens het bedrijf is de robot een waardevolle toevoeging aan het winkelpersoneel, omdat deze checks nog niet regelmatig worden uitgevoerd. Het is de bedoeling dat Ahold bij meer supermarkten in de VS robots gaat inzetten.
Bekijk hieronder hoe klanten reageren op Marty.
- Ahold
- Lower Paxton Township
- robot
- Marty
- Verenigde Staten
- Giant Food Store
- klantbeleving
- Pennsylvania
- winkelbeleving
- supermarkt