ReviewFirst #40 - ‘Hacking Growth’ van Sean Ellis & Morgan Brown
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Natanja de Bruin, adviseur customer experience bij Customer Revolution, beveelt 'Hacking Growth' aan.
'In dit handboek wordt toegelicht op welke manieren je growth hacking kunt toepassen. Dit is een manier om snel en flexibel groei-oplossingen te vinden binnen organisaties. ‘Hacking Growth’ is interessant als je je bezighoudt met vernieuwing van producten of diensten en de retentie van je klant. En dan vooral als je de traditionele marketingmethodes wel gezien hebt en benieuwd bent naar nieuwe manieren van innoveren. Zoals Dropbox het aanpakte met het aanspreken van de gebruiker; wanneer zij een nieuwe gebruiker aandroegen, kregen ze een beloning in de vorm van meer datacapaciteit in hun eigen account.
Je moet out of the box durven denken, ervoor openstaan om een groeiteam samen te stellen vanuit alle afdelingen in de organisatie, realtime willen testen en adequaat op resultaten durven in te springen. Daarbij krijg je niet altijd garanties op geweldig resultaat. Ik denk dat veel organisaties het best spannend vinden om hiermee aan de slag te gaan, omdat ze nog op een traditionele manier werken, vanuit gescheiden afdelingen en werken met vastgestelde budgetten aan vooropgezette targets. Wanneer je ‘hackend’ wilt groeien, moet je dat durven loslaten.'
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Kees Klink, directeur Klant & Kwaliteitsmanagement bij PostNL.
- Natanja de Bruin
- Morgan Brown
- Hacking Growth
- klantretentie
- CX
- out of the box
- boekentip
- Sean Ellis
- ReviewFirst
- Customer Revolution