Albert Heijn schakelt TryLikes in voor klantfeedback

Albert Heijn schakelt TryLikes in voor klantfeedback
  • 26 januari 2018
  • Redactie

Middels het customer feedbacksysteem TryLikes moet in honderden filialen van Albert Heijn real-time de klanttevredenheid worden gemeten. Door middel van meetpunten en één te beantwoorden vraag kunnen klanten eenvoudig hun mening geven.

De manier van feedback is laagdrempelig gemaakt: klanten hoeven maar één vraag te beantwoorden middels een duim omhoog of omlaag. ‘Precies zoals mensen op Facebook gewend zijn om te doen’, aldus TryLikes’ mede-oprichter Janneke van den Heuvel.

Schat aan informatie
Albert Heijn-filiaalmanagers kunnen volgens de aanbieder van de customer feedbackoplossing sneller de verbetering van service in gang zetten. ‘Deze manier van enquêteren en data verwerken levert bedrijven als Albert Heijn een schat aan waardevolle informatie op. Daarnaast kunnen we trends voorspellen.’ Als veel klanten drie weken lang in de namiddag een afdeling beoordelen met een duim omlaag, stelt het systeem bijvoorbeeld voor om de vakken bij de werken.

Naast de Zaanse grootgrutter nam vorig jaar ook supermarkt Plus het systeem in gebruik in het Zuid-Hollandse Rozenburg. Op vier plaatsen in de winkel zijn meetpunten geplaatst om klantfeedback te meten.




comments powered by Disqus