Hamburger bestellen per gezichtsherkenning
Burgerketen CaliBurger test software waarmee vaste klanten door middel van gezichtsherkenning voorgaande menu’s kunnen bestellen. Om dat te bereiken werkt de keten samen met NEC, een surveillancegigant die tevens gevestigd is te Californië.
In deze ‘unieke beleving’ kan de klant ervoor kiezen zich aan te melden voor het loyaliteitsprogramma. Het gezicht van de klant wordt gekoppeld aan zijn voorgaande bestellingen, zodat deze bestellingen bij een toekomstig bezoek direct zichtbaar zijn. Daar zou de klant dan ook ‘loyalty points’ voor krijgen.
CX
Volgens de Amerikaanse nieuwswebsite Gizmodo zegt CaliBurger volgend jaar hun klanten zelfs te laten betalen met hun gezicht. John Miller, de ceo van het bedrijf, zegt daarover dat de terminals een kleine stap zijn in het plan om creditcardbetalingen om te zetten naar betalingen met gezichtsherkenning. Het implementeren van deze software is volgens Miller ‘een deel van onze bredere strategie om de restaurants en retailers te voorzien van hetzelfde soort voordelen en gemakken in de wereld van customer experience met retailers als Amazon in de digitale omgeving’.
CaliBurger is niet de enige burgerketen die er een onderscheidende aanpak op nahoudt. Eerder werd de Amerikaanse burgerketen Five Guys geroemd om het bijzondere klantcontact.