COPC CX-certificaat toegekend aan Nuon
Naar eigen zeggen als ‘eerste energiebedrijf in Europa’ meldt Nuon te zijn onderscheiden met het internationale COPC Customer Experience Standard 6.0-certificaat. ‘Nuon mag in onze ogen heel trots zijn op deze prestatie’, aldus Iain Ironside, senior consultant van COPC.
Customer Operations Performance Center is een internationaal toegepast besturingsmodel voor klantcontactcentra, dat eind jaren negentig van de vorige eeuw is ingevoerd. Nuon weet al langere tijd te voldoen aan deze kwaliteitsstandaard voor klantervaring, zoals je ook in het CustomerFirst-artikel 'COPC is ons kompas' uit februari 2016 kunt lezen. Cindy Kroon, directeur Klanten BtC van het energiebedrijf in kwestie: ‘We hebben inmiddels vijf jaar op rij het topniveau behaald in de Champions League van de internationale klantenservices. Dit blijft voor ons iets heel bijzonders.’ Ze geeft aan dat de COPC-standaard helpt om de juiste focus aan te brengen. ‘Er gaan nog elke dag dingen mis, ook bij ons, dus we blijven hard werken om het nog beter te doen. Dit geeft daarbij wel een extra motivatie.’
In 2010 kreeg Nuon voor het eerst de COPC-certificering voor zijn klantenservice, maar ditmaal dus voor de gehele keten van customer experience; van de commerciële campagnes tot en met de klachtafhandeling en via alle contactkanalen, inclusief de digitale kanalen als social media, web en apps. ‘We feliciteren het hele Nuon-team met deze eerste COPC CX Standard, Release 6.0-certificering voor een energiebedrijf wereldwijd’, zegt Ironside in een persbericht. ‘Hun focus op het voortdurend verbeteren van de klantervaring komt duidelijk terug in de prestaties van alle onderdelen van het klantbedrijf en in de behaalde hoge normen van de COPC-standaard. Nuon mag in onze ogen heel trots zijn op deze prestatie.’
- klantenservice
- Nuon
- COPC
- Customer Experience Standard 6.0-certificaat
- kwaliteitsstandaard
- Cindy Kroon
- dienstverlening
- contactcenter
- klantervaring