ExperienceFirst #17 - Ceciel Mulders

ExperienceFirst #17 - Ceciel Mulders
  • 12 maart 2018

Mijmeren over memorabele klantervaringen. Iedereen kan het, zowel in positieve als negatieve zin. Ongeacht de emoties die bij een experience om de hoek komen kijken, is er altijd één gemene deler: je kunt ervan leren! Ditmaal de bijzondere belevenissen van Ceciel Mulders, Lead Acceleration Team bij innogy SE.

Positief - Persoonlijke tijdcapsule
'Ik hou van apps die mijn leven makkelijker of efficiënter maken. Daarom heb ik een hele batterij aan apps die de meest uiteenlopende zaken voor mij regelen. Spotify is er daar één van. Al tijden heb ik een abonnement en alhoewel ik niet eens zo vaak muziek luister, ben ik er heel blij mee.
Een tijdje terug kreeg ik de aanbeveling voor het luisteren van ‘your time capsule’ en ik was onmiddellijk hooked. Dit is een briljant concept: gebaseerd op mijn luistergedrag en waarschijnlijk social media data heeft Spotify een playlist samengesteld met de meest briljante nummers uit mijn jeugd. Een trip down memory lane. Via social media heb ik Spotify uiteraard ‘persoonlijk’ bedankt voor deze muzieklijst.
Het zet mij ook wel aan het denken waarom ik zo blij ben met dit muzikale cadeautje…Het gaat wat mij betreft om twee dingen: gemak en relevantie. Ik heb nooit om de playlist gevraagd, terwijl ik na een avondje borrelen met vriendinnen graag nog even keihard de muziek aanzet om te dansen op de hits van vroeger. Spotify heeft bedacht dat als ik nu een bepaalde voorkeur heb en een bepaalde leeftijd heb (die geheim is), en dat gecombineerd met de muziekstijl die mijn vrienden waarderen, wat er dan in mijn tijdcapsule moet zitten. En eerlijk waar, 9 van de 10 nummers brengen mij terug naar vroeger.'

Negatief - Hoor wie klopt daar….
'Ik heb een voorkeur voor het creëren van positieve herinneringen, maar ‘gelukkig’ gebeurde het pas – totaal onverwacht – toch: een negatieve ervaring. 4.15 uur, mijn wekker gaat. Ik spiek naar buiten door de gordijnen en aanschouw een prachtige sterrenlucht. Het is een kraakheldere nacht en er ligt een dik pak sneeuw; het ziet er supervredig en rustig uit. Ik moet naar Schiphol en wordt over een half uur opgehaald door een taxi. Ik douche, kleed me aan en doe alsof ik wakker ben. En dan, OORVERDOVEND gebons aan de voordeur. Na de laatste schilderbeurt hebben we de deurbel niet teruggehangen met hilarische taferelen tot gevolg. Nu echter, om 4.35 uur, denk ik dat de hele straat wakker is geworden van dit gedreun. Ik doe snel de deur open en de taxichauffeur begint luid en vrolijk tegen me aan te lullen. Nu weet ik zeker dat de hele buurt wakker is.
Nu hoor ik je denken: als je geen deurbel hebt dan is dit de consequentie. Maar toch, op de één of andere manier verwacht ik van de taxichauffeur die mij op dit idioot vroege tijdstip ophaalt dat hij nadenkt over het moment van de dag, de situatie en het feit dat ik daar als klant woon en er dus ook moet terugkeren. En alhoewel de buren niet hebben geklaagd, is het voor mij geen aanbeveling om deze taxi nog eens in te schakelen…'

Invitatie
Heb jij ook memorabele klantervaringen opgedaan? Mail dan de korte versie van jouw klantavonturen naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier over de bijzondere belevenissen van Nancy van Beest.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link