Feedbackpilot St. Antonius voltooid
De pilot van het St. Antoniusziekenhuis met FeedbackRadar, waarmee de patiëntervaring in kaart wordt gebracht, is afgerond. Het systeem is onderdeel van doel van het ziekenhuis om een ‘gastvrij topziekenhuis’ te worden.
Met het instrument worden patiëntbeoordelingen real-time gemeten. Tevens worden niet louter generieke data verzameld middels het systeem, maar ook specifieke informatie die per afdeling verschilt.
Positieve feedback
Sinds het feedbacksysteem, ontwikkeld door CEO Lab, in 2015 werd geïntroduceerd, zijn er circa 20.000 patiëntervaringen verzameld. Uit de pilot bleek dat circa 75 procent van de patiëntfeedback positief was. De overige 25 procent werd door het ziekenhuis opgepakt als verbeterpunten.
De medewerkers dienen de verkregen feedback terug te koppelen met de patiënten, zodat er een volledig beeld kan worden geschetst van de ervaring. Tevens bleek dat de terugkoppeling met wordt gewaardeerd door patiënten. Het ziekenhuis zegt tevens de FeedbackRadar te hebben opgenomen in het trainingsprogramma van nieuwe verpleegkundigen, zodat de patiëntgerichte aanpak op alle afdelingen wordt doorgevoerd.