Enjoj-app verzacht wachttijd ziekenhuisbezoekers
Het Nijmeegse CWZ (Canisius Wilhelmina Ziekenhuis) biedt tot eind dit jaar een gratis app aan waarmee bezoekers hun wachttijd ‘zo plezierig mogelijk kunnen maken’.
Enjoj biedt patiënten en bezoekers gratis toegang tot bepaalde tijdschriften, spelletjes en video’s. Na de pilot beslist het CWZ of de app definitief in gebruik wordt genomen. Hierbij wordt nadrukkelijk gekeken naar de mening van gebruikers van Enjoj, die via een korte online vragenlijst kunnen aangeven wat zij van de ‘wachttijdapplicatie’ vinden.
Thijs Kennes (Enjoj Software) is de bedenker van de app in kwestie. Na een zwaar auto-ongeluk moest hij maanden revalideren. Tijdens zijn verblijf in het revalidatiecentrum ervaarde hij een gebrek aan informatie en afleiding. Daarom maakte hij het na zijn herstel tot zijn ambitie om mensen beter te informeren, met hen te communiceren en afleiding te bieden.
- pilot
- app
- CWZ
- patiëntgericht
- feedback
- Enjoj
- Canisius Wilhelmina Ziekenhuis
- wachttijd
- informatievoorziening